mitt aupairbarn

hon är verkligen i en klass för sej, 4 år bara men väldigt vuxen av sig

johanna ska bo hos rudi i agusti, rudi är min boss mikes kompis, de jobbade ihop på kreta
så jag berättade för aileen vid frukosten att johanna ska bo där, och ja hennes reaktion blev lite oväntad


- Aileen im August wohnt Johanna bei Rudy 2 wochen
( - Aileen i Augusti ska Johanna bo hos Rudy i 2 veckor )

-  Aber aber ich habe gesagt ich hairaten mit Rudy
( - men men, jag har ju sagt att jag ska gifta mej md Rudy )

- ja ?
( - ja ? )

- So warum wohnt sie mit ihn dann? Dass war nur ein spass, gail Emma ?
( så varför ska hon då bo med han ? det var bara ett skämt, eller hur Emma ? )

nein sie wohnt werklich bei ihn im agust, das war kaine spass, aber johanna will nicht heiraten mit rudy
(nej hon ska bo där , jag skojjade inte, men johanna vill inte gifta sej med rudy)

Aber warum wohnt sie mit ihm dan?

(men varför bor hon med honom då?)

det kan tilläggas att rudy är 40 år, men han är ungkarl och aileen hade sagt att när han inte hittar nån fru så ska hon gifta sej med honom :P och det verkar inte bli lätt för nån annan tjej att få rudy om aileen är i närheten



en annan gång vägrade hon lyssna på mej när jag sa att du får inte bygga tågbanan här, flytta lite ditåt, så jag flyttade in allt till hennes rum och hon vart snopen på att jag kunde göra så , och så satt hon i rummet ett tag, sen ropa hon

- aber emma wir sind freunde für immer gail?
( men emma vi är vänner för alltid eller hur?)

hon kan säga jätte skumma saker ibland

pratade nyss med henne i telefon, hörde farfar i bakgrunden

sag du vill mitt pappi schnell sprechen
(säg att du vill prata med pappa snabbt)

emma kan ich bitte meine father haben
(
emma kan jag snälla få tala med min far)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0