Der Kinder

tänkte att jag skulle lägga in lite bilder på de söta små barnen,
och jepp jag låter Mia sköta mitt jobb när det bara är vi hemma på förmiddagarna

fortfarande trött

har varit så trött den här heljen, i lördags förfestade vi hos annika, det var hel skojj , hälst när emilia deckade mitt i allt. Vi fick med det på film till och med, vi filmade massor är så roligt att kolla på det dagen efter. Annika vart lite väl packad också hon blir alltid så rolig då, hon la in "Du glömde sparken hedlund" på sin blogg och märkte det dagen efter, men det klippet är så uderbart. Sen drog vi in till Nelson, emilia fick lov att ta tåget hem eftersom hon skulle jobba på söndag, började vid 7! annika somnade nästan inne på nelson XD sen somnade jag på tåget hem , sov sen till kl 14 på söndag, ja inte på tåget då utan hos annika.

Bilder på mig och Emilia, Ch är med där i bakgrunden också:P

Sen vid tre bestämde vi oss att här kan vi inte ligga och slöa, ut i solen! så vi åkte in till stan och satte oss i det vackra vädret och åt glass, det var så varmt, nästan för varm:P men det är skönt nu när sommaren kommer satt man slipper jacka och sådana onödiga saker. Ch skickade ett text då och sa att hon missat tåget , så vi fick vänta på henne en timma, vi bestämde oss då för att klättre upp til parken med bästa utsikten över zurich, på vägen upp kom vi också på hur vi gått om varandra där härom natten XD:) vi satt där uppe tog kort och tittade på alperna det var så fint sen när Ch äntligen uppenbarade sig så gick vi på Oliver twist, efter det hem till annika och kollade på Gossip girl, helt okey serie, fast jag är mer ett men in trees fan, shit vad de är bra<3

Nu ska jag ta och sova
guten nacht

länge sen

var ett tag sen jag skrev nu, internet har krånglat ett tag, sen har jag helt enkelt inte haft tid eller ork.

kväll är jag barnvakt igen, andra gången den här veckan det är filmkväll hos annika ch men tror inte jag hinner dit. Lena och patrik är på husmöte, de har sånna ungefär en gång i månaden. Jag har precis lagt barnen de var som om de fått en sockerkick helt galna, men nu är det tyst allafall

Nu efter nästan två månader så känns det jätte bra, jag älskar zurich som stad, känner mej hemma här. Nackdelen är kanske att det är så dyrt, zurich är 7 eller 8 i 10 i topp listan på vilka städer som är dyrast att leva i, och det märks kan jag säga, i förrgår var jag annika och emilia ute och tog en öl, hade haft en så påfresatnde dag ojoj. Men allafall så fick jag och annika sitta och räkna våra småpengar för att få ihop till öl, vi delade dessutom! drack i och för sig två satt de blev som att vi drack en var.

Min dag i onsdags va en katastrof, först vaknar jag av att malin ligger och gallskriker på sitt rum, hittar henne där naken liggandes på golvet. jag börjar kvart i åtta. Patrik stod och pratade på tyska så fattade inte riktigt vad som försegick, men sen lugnade hon sig och jag fick på henne kläderna. På onsdagar är det barnsång så mia och jag måste ta bussen halv nio, det är samma tid som malin måste vara i kindergarthen, sen kom jag på att det var jag och johanna som skulle ha fika på barnsången, så fick iväg ett sms där mellan allt blöjbyte och skrik, sen ringde hon upp och sa att hon också hade glömt det, plus att hennes unge var sjuk så de skulle inte dit. När man har fika så ska man ha med sig frukt till alla barnen också, så jag skickade iväg malin sen länsade jag fruktskålen nere, som tur var köper Lena väldans mycket frukt. och som man nu kanske förstår så fanns det ingen chans i världen att jag och mia skulle hinna med bussen halv nio. bussen går till effretikon där tågstationen ligger, det tar ungefär en kvart att gå, fick på mia ytterkläderna och prommenerade sen iväg med väskan fullproppad med frukt. Väl i effretikon så fick jag lov att springa in på migros( han är ju så sööt ;) ) och köpa någon sorts fika hittade två rulltårtor som var ganska billiga 4 frank styck (24 kr) fick lov att ta dem i en ny påse eftersom väskan var för full med apelsin och kiwi. hann sen med tåget som går tio över nio, det tar ca 16 minuter in till zurich bahnhof, barnsången börjar halv tio. det var såklart ett gammalt tåg med trappor upp så jag måste släppa ut mia, på de  nya kan man bara köra in vagnen och låte henne sitta där hela resan. Men nej då, och hon är inte den som tycker om att sitta still på tåg direkt. sen måste man ta spårvagn upp till svenska kyrkan, så vi var där ungefär kvart i. Försökte lura emilia att jag hade bakat rulltårtorna sjäv men de såg lite för köpta ut:P  Malin slutar på kindergarthen tio i tolv, så vi måste hinna med tåget hem igen senast 3 över elva så fick gå från kyrkan igen efter bara 45 min, och då missade vi ju så klart tåget. Tåget som går efter kommer fram till effretikon kvart i tolv, och som jag sa tar det ungefär 15 min, så fick typ springa med vagnen, och då fick ju såklart mia för sig att hon inte ville sitta, utan gå ist. När vi äntligen kom fram så stod malin redan där, men som tur var hade hon just kommit.

fy fan, behövde verkligen en öl och några cigg efter de, Vi måste köpa nya annika!
Mamma ignorera de.

Förra heljen var hel skojj, Annikas kompis Åsa från Mora var här. Vi hade jätte skojj så hoppas hon kommer till
image5baka.
annika ch , åsa och jag!
image6
jag och åsa när vi gör annikas coola trick (jag gör fel)

vi kom hem kl 6 på lördags morgon, sov hos annika ch som man msåte åka tåg till i en halvtimma, vaknade runt 11 och åkte in till annika igen, jag kollade på henne när hon tvättade förnster, sen började vi dricka igen för att åka till flygplatsen eftersom åsas flyg hem gick kl 7 på söndag morgon. vi gick på en klubb vid flygplatsen som stängde vid fyra sen vid halv sex sa vi hej då till åsa och begav oss till tågen, vi var så trötta och så störda. vi hade solglasögon med lappar på som vi hittade, en vakt där gick efter oss han trodde nog vi var knarkade eller nått. fan vad skönt det var att komma hem till annika och sova då. På sönda sen gick vi och såg national treasure, den var värd att se, nu vet vi att de har en frihetsgudinna i paris också!