Ny värdfamilj

dom är verkligen sjukt snälla trivs hur bra som helst även fast jag inte fick bo i källren som det sagts , var för kallt sa dom, så de har byggt ett rum uppe som jag bor i men det funkar fint.

Måndag
min första arbetsdag, lekte massa med aileen (4år) dom visade mej villmergen och är större än tagalswangen så helt okej.
sen när jag slutat så åkte jag in för att träffa johanna så var i zurich hela kvällen , vi gjorde inte så mycket alls eftersom vi har brist på pengar :p Rita min värdmamma hade hockey träning på kvällen så hon hämtade ej på stationen i wohlen när jag kom tillbaka vid halv elva, så fick följa med henne och dricka med hennes hockeylag innan vi åkte hem för att sova.

Tisdag
på dagen var vi vid en stor sjö som finns här i närheten, jätte fint . vi gick en bit runt och matade svanar .
När vi sen kom hem vid 5 så åkte jag till zurich för astt träffa johanna och carlos , så vi gick till nelson och drack öl och wiskey med cola, annika kom förbi efter sin tyska med så det var trevligt. åkte sen hem vid tio och när jag väl var hemma så sov de andra redan, min förra failj var vaken till typ 2 så lite anorlunda

Onsdag
jobbade som vanligt på förmiddagen sen kom en arbetskamrat till rita med sina barn så vi åt lunch och sen gick jag med de två stora flickorna till lekparken, förstår inte alls allt som aleen säger eftersom hon pratar schweizer tyska, men den andra lilla tjejen var ännu värre för hon hade nån annan dialekt, så svarade bara jaj ja när hon pratade som hon gjorde nästan hela tiden. sen hade jag inte råd eller ork att åka in till zurich så åt middag med familjen sen spelade lite spel med alieen som bara fuska och hittar på egna regler, sjöng singstar på tyska med mike och alieen och vann så klart :D sen ville mike spela poker så vi har spelat poker och druckigt vin nu de senaste timmarna jätte trevligt men rita vann trots att hon spelade stupid som mike uttryckte det , så den nya familjen är hur bra som helst men nu är jag sjukt trött så vi hörs kasnke imorgon


schlaf gut süse trüme

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0