Mamma

min mamma är verkligen världens bästa, oftast allafall. Det är inte bara något jag skriver , för har ganska mycket att gemföra med, och hade hon vart som många andra mammor så hade jag inte stått ut så länge som jag gjort. Vi har nästan aldrig bråkat någonsin, det kan ha att göra med att jag tycker att hon blir så fjantig och inte förstår hur jag menar ändå. så var det när jag var yngre, känndes som varför äns lägga ner tid på att tjaffsa med henne.

Innan tyckte jag att hon inte skulle lägga sig i alls vad jag gjorde och jag berättade ingenting, men nu känns det som hon är mer som en kompis, hälst med tanke på allt hon berättar för mej. Vi är väldigt olika på de flesta plan, men har på senare tid upptäckt att vi nästan alltid har samma åsikt, är det fler personer med i samtalen så är vi oftast på samma sida. Jag och hon mot resten kan man säga, och vi vinner alltid , tror vi allafall, ibland kan jag tycka att hon är lite fjortis och ibland att hon är för gamal för att förstå, men för det mesta blir jag förvånad över hur lätt det är att förklara för henne




Min mormor finns det inte äns ord för att beskriva hur bäst hon är, kan inte sätta ord på det.
helt enkelt den bästa, och det är ingenting jag bara säger det kommer rätt ifrån hjärtat


jag älskar er och alla andra där hemma, det blir lätt att man blir sentimental när man är så långt hemifrån
även om det känns svårt ibland så känns det bra att veta att jag har sånna personer i mitt liv där hemma
bara två månader kvar till jul, det blir mysigt

Kommentarer
Postat av: J o H a N N a

naaaaw.. så fint skrivet =) de ska din mamma va stolt över :D

2008-10-28 @ 13:33:23
URL: http://johannaspratstund.blogg.se/
Postat av: Mamma

Tack min älskade dotter o vän!!...Fast inte för det om fjortis!!!... hahaha.. men de kan ja ta.. o det är faktiskt så lilla gumman att vi e faktiskt rätt lika till sättet !!!...därför berättar jag ju allt för dig!! för jag litar verkligen på dig o det är så lätt o prata me dig.. fast du e som värsta fjortisen själv ibland hehe... /kram o puss

2008-10-28 @ 17:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0