skönt

vår städare är tillbaka, så nu är jag ledig hela måndagar igen. det är verkligen super skönt att få vila upp sig efter att ha vänt helt fel på dygnet under heljen. det jobbiga är bara att jag har tyska på måndagar, det är så tråkigt jag är alltid så trött. Så jävla svår grammatik tyskan har, tror knappt att tyskarna kan den själva. igår skulle vi hålla koll på kasus , genus , altrikelwort, bestämd eller obestämd och nån till grejj för att sedn komma fram till vilka ändelser ord har , ofta jag tänker på det när jag pratar tysk med folk, om det är ein rote jacke eller ein rotes jacke eller einen roten jacke, nu vet jag att det är den första eftrsom det ordet är lätt, men det är omöjligt att tänka på den där tabellen när man ska prata.

sen efter tyskan tänkte jag åka hem och somna tidigt, men då skickar johanna sms och säger att jag måste komma för why och bajs är där, dom heter egentligen veit och baim eller nått sånt men det låter som bajs och why när dom säger varandras namn, så åkte dit och hängde ett tag, why skulle sjutsa hem mej , men vågade inte lita på att han skulle komma tillbaka så tog sista bussen bättre att ta det säkert, så ringer han precis, jag är där nu^^ ja så kan det gå, lita aldrig på nån, nu kom han ju tillbaka, men ändå

Malin är hemma nu för att äta lunch

- emma säger du till mej när jag måste gå

humm nej så klart inte ^^

mia kommer och låtsas som ingenting, med färg runt hela munnen

- Mia ar du ätit vattenfärg?
- nej det har jag inte

^^ hon tror att det inte syns, hon är så smart

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0