vinprovning

Idag var jag ledig igen, var så skönt att inte behöva kliva upp när alla sprang omkring och skrek på morgonen. På måndagar kommer chjat hon tar hand om mia till 12 och sen när Malin slutar hämtar farmor dem och då städar chjat huset. Hon kommer från filipinerna, men bor med en schweizare hon är 27 och han är 28. Hon är jätte gullig och snäll. De bor i staden som ligger åt andra hållet , 10 min med tåget, ganska stor stad, Winterthur heter den, Så när hon hade städat klart så undrade hon om jag ville följa med dit så vi hoppade på tåget, hon sa att min biljett hör till den zonen också så att jag fick åka gratis, Lena sa att jag nog måste betala hälften så vart lite orolig, ska vi inte fråga ? nej nej de går fint ändå, men ingen kontrollant så de fixade sig. Vi gick runt i affärer och fikade, har ju inga pengar så kan inte köpa nått, så jobbigt jag hittar massor jag vill ha. Plus att det är rea överallt så allting är as billigt.

Sen tog jag tåget därifrån till Zurich, och då kom det en as jobbig kille och pratade med mig, han var från africa men hade bott där i 5 år, och han bah ja men vi kan ju dricka kaffe när du är klar på tyska kursen. Jag bah nej jag jobbar imorrn så måste hem. Jag kan ta dig på disco nån dag jag betalar för dej det är lungt, Sen sa han kan jag få ditt mobil nummer, Nej men jag har ingen mobil. skulle vara ganska pinsamt om den hade ringt då:P men såg gav han mig sitt nummer , joo stor chans att jag skulle ringa. Så jag gick av i stadelhofen där min språkskola ligger och så gick han också av, Jag gick bara av för din skull jag går upp till Banhof sen , jag bah what the fuck .
Så sa att jag måste in till språkskolan direkt och han bah jaha får jag en kram, så påträngande kille. Sen sa han att jag väntar på dig kl 6 i banhof imorgon. öö nej jag ringer dig i sånna fall, hoppas att jag inte stöter på honom igen

Sen var det aupair träff idag, Vinprovning, med viner bara från schweiz, alltså ja de känns ju skillnad men är inte så bra på att känna vad det smakar, om det är torrt eller ja vad e de annars blött?? Men det var roligt många fler aupairer nu. Efter gick jag och två andra till starbucks, eller hur de nu stavas. Inte det billigaste cafet kanske, men väldigt mysigt och de har bra grejjer. var duktig då och kom ihåg att skicka sms om att jag kommer hem senare:p annika och annika fikade jag med, ganska roligt att de har samma namn. Sen så är det maskeradfest på lördag hemma hos en av aupairerna. Har lovat att vara barnvakt då har jag för mig! men får de hur jag löser det

guten nacht

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nice med vinprovning ! o kom nu bara ihåg vad dom hette... i allafall dom goda. kram

2008-01-22 @ 00:31:32
Postat av: anna

var runt och kikade och hittade din blogg, kul att läsa om en annans upplevelse av suisse-land...

2008-01-22 @ 13:39:05
URL: http://annaknilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0