söndag

Okej det är ganska mycket regler i det här huset, är inte så van vid det precis så kommer inte alltid ihåg att säga typ nu går jag ut. Eller om jag är en minut typ sen på morgonen så tänker ju inte jag att det gör någonting eftersom barnen sitter ändå och äter och jag börjar ju med att klä på dem äta kan de ju göra själva. Väntade på att de skulle äta klart häromdagen och sen hjälpa dem. Men då var jag tydligen försenad?? humm ja men skit samma.

idag sov jag ganska länge, sen gick jag på en promenad in till effretikon, där tågstationen ligger, det är väll inte så stort direkt bor kanske tio tusen pers där eller nått men därifrån till zurich går det tåg minst tre gånger i timmen. träffade en kille där då , han undrade vad jag gjorde där av alla ställen:p han hade aldrig träffat någon från sverige eller england eller nått i effretikon. Han  var ganska kort och ahns fingrar var kortare än mina väldigt sött:P men han var lite dum, han bah i sverige finns det inga killar med mörkt hår som mig va, och jag trodde alla i sverige va långa och du är ju kort:P Han var väldigt rolig, de flesta människorna här är roliga. dessutom är de väldigt trevliga, om man går så säger alla grötzi vilket betyder typ goddag vad jag förstått, man säger det till folk man inte känner allafall. Känner man dem säger man hoi. så de e en skillnad mot hemma, för där är alla man möter bara sura, och de blir förvånade om man säger hej. En annan skillnad e att här har bilarna lyset släkt när det är ljust, ser ganska dumt ut. ser ut som om alla bilar är traskiga,     

P sa att det är väll klart att man inte behöver lyse när de ä'r ljust, men jag vet inte.

Har hittat en sida där jag kan se de svenska tv kanalerna, väldigt skönt eftersom på min tv är alla program på tyska, hur dumt som helst.. Såg på ally mcbeal igår eller den nya serien hon är med i  brothers and sisters, och så pratade de tyska, såg ju stört ut, man ser ju och hör att det inte är hennes röst och alla bakgrundsljuden försvinner. Det är en sak som är dumt med det här landet.

sov gott, för de ska jag göra nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0