Så här ledsen var maria när jag lämnade stockholm :P

så här ledsen var maria när jag lämnade stockholm :P

hehe det är en söt bild
Har vart lite sen med att fixa betterier till cameran men ska ta lite bilder nu när jag hinner, mitt rum är för stökigt nu men ska städa på torsdag tror jag, ska ta bilder på alperna med, Det ser jätte fint ut härifrån, de är minst två timmar bort, trodde inte att man skulle kunna se dem alls.

idag var första dagen jag var själv, var väldigt lungt på förmiddagen när bara mia var hemma, väldigt skönt . Sen kom Malin hem runt 12 så vi käkade, båda åt upp allt:P hehe känndes bra för att va första gången själv eftersom de inte gör de så ofta annars. Så båda fick glass och eftersom jag med åt upp min mat fick jag också en glass
och sen sov mia i 1.5 timme, så då var det bara Malin så var lungt det med.

Men sen så var det balett på eftermiddagen, de är så söta med sina balett kläder :D Sa alltid att Moa skulle börja med de, men nej då.

Vart på språkkursen igår, trodde att läraren skulle prata engelska men hon pratade bara tyska, och så frågade hon frågor till oss hela tiden och så måstede man svara på tyska, jag kom in lite sent eftersom jag fick lov att lämna in papper i reseptionen, så direkt så fick jag svara på massa frågor hehe vart ganska roilgt. Så blev helt i centrum och alla fick pressentera sig för mig, var inte så många intressanta personer.

Alla andra i min klass är äldre och många har barn. Var en tjej från polen, hon lät jätte rolig på tyska, sen var det två killar från usa och en från kanada, deras tyska uttal var helt uselt. Det känns bra att tyska e likt svenska, för dem blir det ju mycket svårare, jag fick jobba med en kille från usa och han började slå up besuchten , tänkte är du dum eller de e väll klart att det betyder besökte. Men det är ju inte likt engelska, när vi lyssnade på ett band och sen skulle svara på frågor så ägde jag alla också, är inte alls svårt att förstå. Men att själv komma på hela meningar är de svåra, är ju bra att vi får svara på mycket frågor då antar jag.

Har inget intressant att säga idag, har bara vart en lugn avslappnande dag

hehe hoppas maria inte dödar mig pga bilden:p

Kommentarer
Postat av: .maria.

Ja jag var super ledesen över att åkte.. Vet ju inte när jag kommer få se/träffa dig igen!

Det verkar så kul med att vara aupair.. är så avis på dig :)
Du kommer bli kung på tyska om nån vecka, så keep going!
Puss puss

2008-01-19 @ 13:53:35
URL: http://mngzara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0