just anlänt

Ligger nu i min nya säng i mitt nya rum i min nya stad
Efter att ha ränt fram och tillbaka med buss, tunnelbana och flyg hela dagen så känns det skönt att äntligen få sova

Tänkte skriva lite först bara, åkte ner till huvudstaden på fredags morgon, åkte in till centralen och träffade maria sen låste jag in min stora väska där eftersom det skule bli aldeles för jobbigt att gå och konka på den , speciellt eftersom maria bor en bit utanför, sen säger mamma "dom snor alltid i skåpen där" känndes ju inte närvöst sen allafall, jag och maria kollade på natten när vi var inne i stockholm och den var kvar,  den var såklart kvar när vi kom tillbaka på morgonen också, sov hos maria och micke då, de har ganska nyss flytta till orminge väldigt fin lägenhet måste jag säga, mycket större än jag trodde.

Sen idag halv åtta på kvällen så lyfte planet från arlanda , med mig i och dessutom massa andra var helt fullt, sen så var det inte med sas jag åkte utan med swiss, så de pratade ju såklart tyska hela tiden, fattade noll.
Det ända jag kommer ihåg från tyskan i högstadiet är "unshuldigung das ich spät kommen" vilket betyder ursäkta att  jag kommer försent, plus att det stavas ju inte sådär, vet bara hur man säger det, men tyska de låter väldigt likt svenska så de ska nog gå fint.

Mina aupair barn pratar som tur är svenska, ska sova nu så jag får träffa dom imorgon

byee

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad härligt att du kom fram i ordnig med all packning i behåll ! vi saknar dig redan puss puss

2008-01-06 @ 17:57:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0