Första dagen

klev upp i morrse kl halv tio, barnen sprang redan utanför mitt rum. Malin den äldsta sa att jag ska stå här vid dörren och se när hon kommer ut! Dom är jätte söta båda två, började så klart med att äta frukost då. Det var en speciell dag idag, det kallas helige drie köningen. Det är tydligen dagen då de tre vise männen kom till jesus. Man har då en speciell kaka som det är gömt något i , vissa brukar ha en sten . Men de blir ju lite farligt för tänderna, så i den vi åt var det en liten plastfigur. man bryter sen en bit var, Den som får plastfiguren blir kung.

Det var lilla Mia som fick den, hon är bara två år. sa att hon var tre, men hon fyller de i mars. Ur söt unge kritvitt hår och ganska galen, liten för sin ålder och pratar mycke. Malin är sex år och inte lika galen , men hon är ju iofs lite äldre. Hon följde efter mig hela tiden och höll mig i handen hela tiden vi var på stan idag, ja just de, var inne i Zurich idag, har köpt mitt tågkort, som funkar på tågen spårvagnarna och till och med på båtar, inte för att de var någon som kollade fall vi hade biljetter idag men det kan ju hända. staden var inte så svår orienterad. '
Tror jag kommer hitta lätt. Väldigt fint inne i stan, ser tyskt ut

Malin var sen med mig hela tiden när jag packade in alla kläder och tjaffs i garderoberna, sen innan hon skulle gå och sova så sa hon " emma är den finaste dagisfröken som vi haft" hehe tror att hon försöker smöra lite.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Va skönt att allt verkar vara så bra!!! Kram!

2008-01-07 @ 21:56:48
Postat av: .maria.

va kul att du har skaffat en blogg! Ska bli stammis (:
De verkar som att du har det bra. Det låter bra i alla fall!
Du får ha det så bra, vi hörs!
Puss puss

2008-01-08 @ 15:55:32
URL: http://mngzara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0