ingen jacka, ingen mobil, inget tågpass, inga pengar- vad göra?

ja så det kan bli, jag och annika bestämde oss att efter förra heljens slöande skulle vi ut på fredagen, och vi hade jätte roligt hemma hos henne, sen åkte vi in tog snabbtåg till Hb och sen vidare till Nelson. träffade lite roliga personer, österrikare och en finsk tjej som tydligen nog också var aupair, vad jag kommer ihåg allafall:P Sen fick vi öl av össterrikaren, väldigt snäll. Vi följde sen med till Lady hamilton som ligger vägg i vägg och där fick vi mer driknkar, träffade våran vän eve där med, han heter egentligen yeves men det är så roligt att reta killar som har tjejnamn :D

sen så fick jag och johannes össterrikaren alltså för oss att vi skulle gå ut ett tag, sen när vi kommer tillbaka så har dom stängt! jag bah nej men min jacka e ju inne på Nelson, så bankar på dörren och dom öppnar tillslut och jag går in och kollar men den är BORTA. Tänkte bah nej va fan min mobil va ju i den. och mitt tågkort så kommer ingenstans, och mina nycklar så kommer ju inte in om jag tar mej hem. Hade dessutom inga pengar på mej. Så vad göra!? tänker att annika måste ha tage den så åker ner till stadel för hon e säkert där, men det var hon inte. kom på att en smart ide är ju att ringa min mobil för den e ju i jackan, men så kommer vi till voicemail, VA FAn seriöst! och kunnde inte annikas nummer!

 Så tänker att jaja jag måste ju ta mig hem ändå med eller utan nyckel. Så johannes är snäll och köper en biljett till mej. tar tåget typ kvart i sju:P kommer hem och tänker att jag kan ju inte komma till huset och knacka på så här tidigt, så väntar ett litet tag. sen tänker jag att jag måste ju fan in det är ju kallt, fick johannes haösduk iallafall så lite varmare var det ju:P men går hem och när jag svänger in på innfarten så ser jag att Lena kommer med bilen. ( å nej kunde jag inte fått smyga in) "men är inte det där kallt?" säger hon " öö joo lite men grejjen är att annika försvann med min jacka" sen står barnen ute också jag bah springer in sätter på msn för att annika komemr nog in så småningom, och sover det var så skönt!

Kommentarer
Postat av: .maria.

Men guuud vad jobbigt.. fick du tillbaka jackan o allt då?
Kram o Puss

2008-04-14 @ 08:41:20
URL: http://mngzara.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0